Dieta kobiety w ciąży

Dieta kobiety w ciąży

Powszechnie mówi się o tym i pewnie też to słyszałaś, że kobieta w ciąży to może sobie pozwolić na to, aby jeść za dwóch. Fakty są jednak takie, że takie podejście jest mylne, a to dlatego, że badania dowiodły, że zapotrzebowanie energetyczna u kobiet w ciąży wzrasta jedynie o 300-500kcal w stosunku do tego, co było przed zajściem w ciążę. Warto więc zauważyć, że zbytnie objadanie się w czasie ciąży nie jest ani zdrowe ani wskazane. A to dlatego, że w efekcie takiego stylu odżywiania się trudno będzie powrócić do wcześniejszej wagi i sylwetki, którą miało się przed porodem. Dodatkowo watro też zwrócić uwagę na to, że nieprawidłowa dieta w ciąży ma duży wpływ na możliwość pojawienia się niektórych dolegliwości ciążowych.

Jeśli zastanawiasz się nad tym ile kilogramów przybrać można w czasie ciąży, to zanotuj sobie, że powinno to być od 10 do 15 kg, takie wartości są optymalne.

Planując swoją dietę w ciąży weź pod uwagę to, aby w pierwszym trymestrze ciąży wprowadzić do niej kwas foliowy. Każdy ginekolog zaleci Ci suplementację tym kwasem nie tylko w początkowej fazie ciąży, ale nawet przed rozpoczęciem starań o dziecko. A to dlatego, że kwas foliowy pozytywnie wpływa na prawidłowy rozwój układu nerwowego płodu. Jeśli nie zadbasz o dostarczenie go do organizmu, to możesz spowodować, że cewa nerwowa nie domknie się prawidłowo, w efekcie czego nie połączy się prawidłowo mózg z rdzeniem kręgowym. Brzmi groźnie i jest to groźne!

Jeśli nie chcesz suplementować się kwasem foliowym, to śmiało możesz wprowadzić do swojej diety sporą ilość kapusty, w której to jest on dostępny jako naturalny składnik. Podobnie jest w przypadku kapusty i wielu innych zielonych warzyw. Prawda jest jednak taka, że w ciąży zapotrzebowanie na kwas foliowy jest na tyle duże, że bez suplementacji się nie obejdzie.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *